Friday, February 19, 2010

Siapa umat katolik tidak tahu beli alkitab gereja katolik? Sesiapa guna alkitab selain ini adalah bukan katolik

Oleh kerana banyak versi bible @ alkitab di internet atau yang dijual di pasaran, ada umat kristian katolik salah beli alkitab atau salah rujuk petikan di intenet.

Kepada sesiapa anda yang mengaku katolik, saya beri link yang betul rujukan alkitab @ bible dan semoga selepas ini kalian tidak lagi tertanya-tanya mana satu alkitab yang betul untuk kristian katolik. Jika kalian pergi ke kedai menjual buku-buku agama kristian, pastikan alkitab yang anda beli ada tertulis: Deuteronika.

Sehingga antri ini ditulis, saya belum tahu sangat kenapa gereja aliran lain tidak mengguna alkitab yang ada Deuteronika ini. Sesiapa pengunjung yang mengetahuinya, silalah berkongsi dengan pembaca di sini.

Ini adalah link alkitab gereja katolik:
http://www.ekaristi.org/bible/
Rujukan: www.ekaristi.org/bible/

1 comment:

Anonymous said...

Beritahu saya kenapa harus saya beli Alkitab katolik?

Beritahu saya mengapa kata-kata Tuhan dalam Alkitab diubah oleh katolik?